onsdag 18 december 2013

Syns du inte finns du inte !

Heej en sak som som jags tör mig mycket på när man är ute och cyklar mycket

Vet inte om ni brukar cykla mycket men jag gör det speciellt på kvällar när det blir mörkt hem från jobbet. Tyvärr använder inte folk inte lyset på cyklarna eller reflex.Vet inte hur många som jag nästan har krockat med för att jag inte har sätt dom i mörkret. 

Senaste var det två mammor som var ute med barnvagnarna och en stor vit hund och de gick i bred. I den parken brukar det vara mörkt på gångbanan där. I sista sekunden kunde jag se att det var folk framför mig och plingade. Nu kanske ni tror att jag borde ha sätt hunden för den var vit men det syntes inte alls. Avståndet lång på mindre än 3 meter. Ingen av dom hade reflex eller något som lyste eller något. 

Sätt många som cyklar med barn i stan så använde både den vuxna och barnet reflex väst. 
Det är superbra båda syns jättebra!

Själv har jag reflex band som man kan sätta på armar och ben har även en reflexväst som jag brukade ha innan när jag var ute och sprang mycket eller skulle träna.

SNÄLLA ANVÄND REFLEX OCH LAMPOR 
NÄR OLYCKAN ÄR FRAMME SÅ KAN DET VARA FÖRSENT!!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar